joi, 30 aprilie 2009

In lucerna...

O femeie la vreo 30-33 ani, dupa ce si-a rezolvat treburile in capitala de judet voia sa ajunga acum acasa si nu mai avea bani. Se apropie de un taximetrist si ii spune:
- Uite , tre' s-ajung si eu in Trescovenii de Sus, dar nu am bani...Cum ajungem acolo ne socotim noi.
- Bine, las' ca ne socotim noi pe drum ! zice taximetristul. Dupa vreo ora, opreste taximetristul pe un camp, ia o patura din portbagaj si o asterne pe-o mandretze de lucerna. Femeia, ingrijorata, ii zice:
- Vai, dar nu pot sa fac asta, sunt maritata, am acasa doi copii!
- Si ce? Si eu sunt insurat, am femeie, am copii, dar am si 40 iepuri de hranit, asa ca taci si rupe lucerna !!

Un comentariu:

Tzucky Ioan TODIROAE (Satul Timisesti, Judetul Neamt) spunea...

Subiectul mesajului meu: Cum si in ce cantitate este optim sa se semene lucerna ?

Bine v-am gasit si Salutari din Timisesti tuturor, vineri 01.05.2009.02:55

Va rugam fiti amabili ajutati-ne la problemele agricole urmatoare:

Suntem proprietarii unui teren agricol in suprafata de 7000 mp = 39 - 40 de prajini.

Pamantul:
• este arat din "toamna" in data de 13.12.2008,
• este discuit in data de 28.04.2009,
- este foarte roditor, gras "ca smantana" cum spunea †Tatal meu -- Dumnezeu sa-l odihneasca --,
- este foarte bine lucrat, arat si discuit de meseriasi foarte buni,
- pana ieri a fost seceta,
- ieri a dat DOMNUL NOSTRU si a plouat foarte bine.

Cu Mama mea ne-am hotarat sa semanam pe acest teren agricol lucerna si nu alte culturi agricole
deoarece nu avem cum sa-l lucram din cauzele urmatoare:
• noi am ajuns cam saraci,
• noi am ajuns sa nu ne permitem sa investim multi bani,
• Mama mea este in varsta fiind nascuta in 24.12.1919,
este imobilizata la pat, este nevazatoare, este foarte bolnava,
• eu nu ma pricep si nu am experienta,
• la noi in sat se gasesc greu oameni sa lucreze terenuri agricole.

Ne-a ajutat un bun roman_razes si am cumparat samanta de lucerna de categoria super.
Vom semana lucerna mecanic cu o semanatoare germana si nu o vom semana manual.
Nu avem cum sa dam cu tavalugul la semanat.
Vom vinde -- Calauzeste-ne DOAMNE -- lucerna la amatori ca hrana pentru animalele Dumnealor.
Acestea au fost datele problemei.

Pentru ca printre amintirile noastre din anii cand traia †Tatal meu si
printre rude, vecini, meseriasi, consateni etc parerile sunt multe si divergente
acum si aici apelam si la InterNet.

Deci, va rugam fiti amabili raspundeti-ne cu sfaturi practice:
Cum si in ce cantitate este optim sa se semene lucerna ?

Varianta I) lucerna cu ovaz.
In aceasta varianta:
• I.1) care sunt avantajele,
• I.2) care sunt dezavantajele,
• I.3) la o prajina cate grame de samanta de lucerna trebuie data optim ?
• I.4) la o prajina cate grame de samanta de ovaz trebuie data optim ?


Varianta a II-a) lucerna fara ovaz,
In aceasta varianta:
• I.1) care sunt avantajele,
• I.2) care sunt dezavantajele,
• I.3) la o prajina cate grame de samanta de lucerna trebuie data optim ?


Va multumim anticipat ....
HRISTOS a Inviat !
si
"Cu DOAMNE ajuta la orice pas il facem in viata" -- cum spune Mama mea -- ....